lördag 11 december 2021

Lördag


Sköna lördag förutom att jag vaknade kl 7.02 av att det brakade till och halva snölagret rasade av till backen. Det är otroligt obehagligt när det sker för jag tänker att jordbävning känns på ett liknande sätt? Denna gång gick en rejäl gren av på den stora tallen som står framför stugan. Sen har det fortsatt några gånger till under dagen men då har jag varit vaken i alla fall.

Vår middag med S o N blev inställd då det fanns tendens till förkylning hos dem, det är onödigt att träffas just nu då covid smittan ökar. Det blev i stället så att vi bjöd ner grannarna till oss på en glöggstund utomhus. Det var mysigt men ett lätt snöfall och -2 grader. Blev mycket stämningsfullt med marschaller och små eldar.

M valde att bada bastu medan jag somnade till lite en stund. Sen har vi ätit torskrygg och jag tror att det var sista biten av denna fantastiska skej som vi köpt. Det kommer ny lite längre fram på nästa år.

Nu blir det Så mycket bättre, glass och lugn och ro resten av kvällen. Igår såg vi finalen av Idol och Birkir en väldigt duktig kille från Island vann över Jacquline. Jag hejade på henne men det var 2 otroligt duktiga finalister detta år. 

Inga kommentarer: