söndag 26 december 2021

Annandagen


I USA heter denna dag Boxing Day och jag undrar varför? Tredjedag jul är ett annat svenskt namn för denna dag då Stefan har namnsdag. Ytterligare en lugn dag då vi inte gör många knop. En film under förmiddagen för mig då mannen är i sitt kontor och stökar på. Sen har vi varit en tur till stan för att fika hos Mamma o G. Sen ett ärende till Rusta och så till Gallerian där jag köpte ett skyddsglas till telefonen, även ett fodral följde med hem. Inte speciellt mycket folk i stan däremot på Backcity var det knökfullt. På med munskydd och så håller vi tummarna att vi klarade oss från smitta även denna gång?


Sonen kommer på middag och vi fortsätter med våra rester från julbordet. Vi gillar ju det och dessutom så går det ju lite av maten samtidigt. Gjorde ett smörebröd till lunch som blev så gott. 

TV-kväll och lugnt och skönt, mannen ska jobba i morgon och så även jag trots att jag kan göra det hemifrån. 

Inga kommentarer: