tisdag 21 december 2021

20 år


Idag för 20 år sedan var en otroligt kall dag med -25 grader, krispigt och vackert. Jag tog min lärarexamen i Luleå domkyrka. Fina tal av Karl Petersen som då var kommunalråd i Luleå. Sen var det öppet hus hemma hos oss med massor av folk. Tänk vad tiden går och tänk vilken personligt utveckling jag har genomgått med de utbildningar som jag har gått. När jag började Komvux så blev förståelsen för många saker så mycket bättre för jag var mer mottaglig då än när jag gick på gymnasiet. 

Idag är det vintersolståndet så nu vänder det, tjoho så skönt. Om några veckor så börjar det att märkas att ljuset har återvänt till oss. 


Åkte till Sunderbyn med svärmor idag för uppföljning och återbesök för hennes öga. Jag hämtade henne 12.30 och så var jag hemma 18.15! Herregud vilken tid det tar. Var helt slut när jag kom hem med lågt blodsocker, huvudvärk och trötthet utanpå hela kroppen. Nästa gång om ca 2 veckor så får mannen åka själv. Min arm fixar inte såna utflykter just nu.

Inga kommentarer: