torsdag 16 december 2021

Trevlig dag



Idag har vi haft vår konferens på Storfors Folkets Hus, trevligt värre med tävlingar och väldigt god mat från Röda Lyktan. Skagenröra med brödsticks, potatisgratäng, fläskfilé med pepparsås samt saffranssemla och kaffe. Jag var så mätt när jag åkte därifrån. 

Åkte och gjorde några ärenden och så en sväng till mamma för att höra hur de har det. På vägen hann jag även ta några jobbsamtal. På Mio har jag fått en matta reklamerad då den som jag köpte i somras hade gått sönder. Kul med en ny matta igen. Inte så smart att ha en vit matta som ligger under köksbordet.

Städkväll och det är strax klart. Tänkte ta in julgranen idag. Mannen har varit med svärmor till Sunderbyn. Nya ögondroppar med kortison, hon har en rejäl inflammation i ena ögat. På tisdag ska hon tillbaka igen.

Varmt ute men klart, +2 och skönt men lite blåsigt. Otroligt vacker morgon med morgonrodnad.

Inga kommentarer: