onsdag 3 november 2021

Vilken dag!

 


Jag vaknade strax efter 7.00 av ett ljud så då steg jag upp. Mannen åkte till jobbet, väl framme i garaget i stan så upptäckte han att kortet till datorn var hemma i de byxor som han hade under gårdagen. Så han körde hit igen, hämtade kortet och åkte i väg. Efter en stund ringer min telefon och det är mannen som har fått soppatorsk!! Klantigt men så var det i alla fall. Det spöregnade ute, jag hoppade i mercan och körde ut mot Havsbadsvägen där bilen stod, hem för att hämta en dunk. Sen mot Havsbadets mack, M testade olika kort men inget fungerade (apparaten sa att kortet var felvänt!). Körde till stan för att tanka min bil och även dunken med 5 liter. När vi så hade tankat i 5 liter i bilen så gick den fortfarande inte igång, Mannen ringde till Norrlandsbil och de sa att det var bara att fortsätta att testa, detta resulterad i att batteriet tog slut. Så min bil kördes framför och så kopplade vi startkablar. Men trots det så startade inte Passaten. Så vi lämnade den där med en varningstriangel och varningsblinkers på. Bilen ska hämtas av en verkstad som ska se till att den startar. Vilken start på dagen för min man. Regnet höll i sig kan jag lova under hela denna tid.

Sen har min vän A varit hit, hon hade med lunch så vi surrade och så skjutsade hon mig till stan. Jag återlämnade lite kläder som jag köpt på nätet och så en överraskning. Jag vann en liten burk med godis i en tävling hos Synoptik där jag köpte mina glasögon förra veckan. Sen blev jag skjutsad till ÖoB där A lämna av mig. Jag köpte lite ljus och annat och blev upphämtad av sonen som skjutsade hem mig.

Mannen har AW med jobbet, mat och bio. Han ser nya James Bond så han kommer hem sent i kväll. Jag och sonen ska ha digitalfika kl 20.00. Det blir nog tea och kakor för min del här hemma. Har ju inte så mycket fika att välja ifrån just nu.

Inga kommentarer: