torsdag 18 november 2021

Vi är med kamin

 


I morse skulle jag in till stadshuset så jag åkte med en kollega som bor lite längre bort. Mannen slapp då skjutsa in mig till stan då han idag hade ledigt. Idag har vi fått vår kamin installerad och klar. Det blev bra, jag upplever att den står långt från väggen men dagens bestämmelser är på det viset. Det ska ju vara brandsäkert. Vi hade beställt hela jobbet så att takstege, skorsten och kamin är på plats och de var klara efter lunchen. Bra jobbat! Jag är så nöjd med färgen och storleken.

Mannen har också varit och skjutsat svärmor som idag fått spruta nr 3 av covid vaccin. Skönt att hon har fått den nu. Sen har mannen åkt till jobbet. Jag har däremot blivit skjutsad av kollega till lilla enheten där jag haft medarbetarsamtal. Mannen hämtade upp mig efteråt då det i dag framkommit att de inte börjat jobba med Passaten på verkstan förrän idag. Vi hade blivit lovade att i tisdags skulle de påbörja den men tydligen är personal sjuk så att det blev först idag. Det är stora logistiska problem för oss att få ihop dagarna och vår stackars son har skjutsat mig massor med gånger de sista veckorna. Nu har vi i alla fall fått en hyrbil.

Har bakat saffranskusar så det blir så kul att smaka dessa om en stund. 

Inga kommentarer: