lördag 6 november 2021

Lördag

 

En dag då vi tänker på våra nära som gått bort. Tänder ett ljus här hemma och tänker på morfar och mormor. Morfar finns kvar så starkt hos mig och jag saknar honom så mycket fortfarande trots att det gått 10 månader sen han lämnade oss. Min glada, snälla morfar som blev så glad när jag hälsade på. Vilka fina samtal vi har haft genom åren. En tanke skänker jag även till min svärfar Bosse. Hans sarkasm och humor var så rolig när han var frisk. Han hade en glimt i ögat och en "räv bakom örat" vid så många tillfällen i hans sociala liv som han hade.

Jag har idag varit till Ottergården i Norrfjärden och firat en kollega som fyller 60 år. Hon hade bjudit in till Afternoon Tea och det var mycket trevligt. Jag kan lova att jag är mätt, först var det snittar, pajer och små tilltugg efter det scones med smör och marmelad för att avsluta med söta delen med tårta, kakor, paj och godis. Till det serverades gott Tea. Mysigt stund.

Hemma igen och sonen kommer på middag och idag blir det fylld bakpotatis, kött och blåbärssås. En efterrätt kommer vi också att äta så jag kan lova att jag kommer att vara sprängmätt innan denna dag är över.

Inga kommentarer: