söndag 21 november 2021

Bra dag


Efter frukost så packade vi släpet med allt skräp från installationen av kaminen. Det är verkligen bra med Pireva Anytime, så smidigt att åka dit när än det passar. Sen har mannen huggit ner ytterligare en tall och så klädde vi den med gula och vita lampor. De vita blir då blå när det lyser Såg en sån gran i fjol som jag gillade mycket men nu vet jag inte riktigt vad jag tycker om den? Den får lysa på så får jag se om den får vara kvar.

Sen har mamma och G varit hit men även S & N kom samtidigt så det var trevligt. Det är inte så ofta det kommer spontanbesök.

Dagens middag blev med Sous vide, där vi gjorde ett innan lår av älg med hassebackspotatis och vinsås. Det blev gott. Sen gjorde jag katrinplommonsufflé som blev supergod. Trevligt att få umgås lite extra med vår son eftersom han hade tid över för oss idag. Nu har mannen skjutsat hem sonen eftersom mannen ska i väg tidigt i morgon bitti då bussen går redan kl 7.00 från stan. Då får sonens bil stå i garaget och så hämtar han den där. Sen hämtar jag upp mannen när han kommer hem på tisdag kväll igen. 


Inga kommentarer: