lördag 13 november 2021

Lördag

 Otroligt vacker dag med låg november sol och alla möjliga färger på havet och himmel. Jag sov till strax före 9.00 så jag kräver mycket sömn just nu. Det tar på att läka en arm. Idag har jag inte haft lika mycket värk i armen så det blir bättre för varje dag som går men jag tränar på för att återfå lite mer rörlighet i den. 

Mannen har varit och inhandlat rör till kaminen som monteras på torsdag och det behövs tilluft för att det inte ska ryka in när man eldar. Imorgon ska han montera det. Även lite mer slingor har han fixat ute idag så nu lyser det lite överallt. 

Idag har systersonen fyllt 17 år så vi har varit dit på lite fika. Födelsedagsbarnet såg vi inte mycket till då han var i sitt rum med flickvännen under hela tider som vi var där. Syster var på jobbet då det är hennes jobbhelg.


Vi har varit på konsert nu i kväll. Det finns en gammal skiva som heter Jazz på Svenska där Jan Johansson spelar folkvisor som är med jazz stuk. Nu är det hans 2 söner som är på turne och de spelar sin pappas gamla låter. Det var i Black Box och det var ca 100 personer på plats och betydligt fler som deltog via stream. Det hade jag också gärna gjort om jag visste att det fanns. Bra var det i alla fall. Så lågmält med endast 1 flygel och 1 kontrabas. 

Inga kommentarer: