lördag 27 november 2021

Änglarnas tid


Fredag i går och då fick vi vår kamin besiktigad så nu är det bara att elda allt vad vi vill. Svårt dock att inte få glasen att sota igen men vi får väl lära oss allt eftersom. Mysfaktorn höjdes rejält i alla fall. 

På spåret startade igår och vår lilla familj är på! Vi älskar det programmet och igår gick det fint för oss med 43 poäng.

Idag har det varit rejält kallt med -16 som senare steg till ca -12. Men det biter i kinderna, inte för att jag varit utomhus men de som varit det säger att det är så. Mannen har staplat ved och nu kör vi björk för att det brinner sakta. 

Samling på Tage för min ena junta. Så mysigt att gå ut och äta, det var länge sedan. Jag tog en julmeny som de hade. Freyalax, ankbröst och en vitchoklad dessert. Väldigt gott! Sen åkte vi till Öjebyn där vi såg en konsert Änglarnas tid med Magnus Carlsson. En fullproppad kyrka mötte oss och vi satt som packade sillar så jag håller tummarna att alla var friska som var på plats? Julstämning fick jag i alla fall och imorgon är det första advent. 

Inga kommentarer: