tisdag 2 november 2021

Covid-19


I vårt lilla land har drygt 15.000 personer gått bort i covid hittills, det är en mycket sorglig siffra. I världen har drygt 5 miljoner avlidit, det är en otroligt tragisk summa. Jag och många med mig trodde väl aldrig att det skulle bli såna mängder av människor som har drabbats på olika sätt av denna hemska pandemi.

Jag har idag friskskrivit mig på 50%, jag jobbar ju lika en del så då kan jag ju lika få betalt för det. Har varit hemma hela dagen, TV och julfilm har stått på dagens agenda. Jag har även putsat 4 fönster på utsidan med en hink, trasa och skrapa. Funkade men det är inte klockrent kan jag lova.

Jag har läst en bra och intressant bok av tyvärr bortgångne Hans Rosling. Han var otroligt duktig på att förklara saker för människor. 

Otroligt grått, varmt och tråkigt väder. Fördelen är den att alla snö har försvunnit. Idag har det dessutom blåst en hel del. Testade att gå en liten promenad men det blåste så mycket så jag fick avbryta och gå hem igen.

Vi har varit till gravarna så nu är gravlyktorna på plats inför Allhelgona helgen.

Inga kommentarer: