onsdag 24 november 2021

Lång dag


Steg upp och gjorde mig klar för avfärd mot Haparanda. Jag åkte hemifrån 7.40 och drygt 2 timmar senare var jag framme på IKEA. De är serviceminded som öppnar upp redan innan 10.00 så jag var inne redan 9.50. 1 timme senare hade jag passerat kassan drygt 1400:- fattigare eller rikare på de saker jag skulle köpa. Fick vänta lite på mina saker, de har ett nytt system där man inte hämtar större saker i lagret utan det plockas ihop och du hämtar ut det. En korv åt jag innan jag åkte vidare till finska butiken som säljer porslin. Köpte lite Swedish Grace som har blivit kantstött och så avslutade jag med att gå in i Outlet för sportkläder. Så hemåt efter en E4 som går i kringelikrokar innan vi kommer tillbaka till den igen. Valde att stanna till på Storheden också, ICA Maxi, Cervera, Rusta och XXL men sen åkte jag hem. Vid 14.45 hämtade jag upp sonen hemma hon honom och vi åkte och hämtade ut Passaten som nu under många veckor varit på verkstaden. Nu är vattenpump och kamrem bytt samt lite annat smått och gott! Lämnade bilen till mannen och då ställde vi den i garaget för han jobbar på ännu trots sen kväll.

Jag har packat upp mina varor och skallen är trött så idag blir det inte så många knop som jag ska göra. Kan vara så att det blev lite för stor belastning för min arm idag, tyvärr.

100 år sedan kvinnlig rösträtt infördes i vårt lilla land så fick Sverige idag sin första kvinnliga stadsminister. Hon har även hunnit avgå idag! Jäklat kaos i vår riksdag. Den parlamentariska oredan når nya höjder sa en reporter på SVT. Helt galet hur tokigt det kan bli när alla ska vara med och bestämma och inget parti kan få egen majoritet. Fortsättning följer, jag skäms faktiskt lite för att våra politiska partier inte tar ansvar just nu.


Inga kommentarer: