söndag 28 november 2021

1:a advent


Idag har vi 1:a advent. Vi har en kall dag, med snö som kommit under natten. Sjörök i den mulna dagen. Mannen jobbar på med lite allt möjligt. Han söker saker åt mig som hela tiden saknar saker. Men idag har han hittat många av de saker som jag har saknat. Det är konstigt att man flyttar på sommaren och då är allting så klart och självklart. Nu ett halvt år senare så är det dags för julsaker och då är inte min packning så klok längre. Men jag har i alla fall skrivit på alla kartonger men var är då dessa? Inte så lätt alla gånger då vi har så många olika ställen med kartonger.

Jag hämtade L på Solstrand och vi åkte till Hallench i Lillpite på marknad. Inget för oss men det följde med en krans till Vitsand. Sen åkte jag till sonen en kort stund. Även svärmor har fått ett besök idag och då passade mannen på att julpynta där också. 

Janssons frestelse blir dagens middag, ja vi äter det lite då och då även då det inte är jul eller vickning.

Inga kommentarer: