måndag 15 november 2021

Ny vecka


Åkte in med mannen idag och det var full rulle hela dagen med 5 sjuka på en enhet och 2 på den andra. Tuffa tider för alla inblandade. Tur att alla är villiga att göra sitt bäste. Idag har jag även påbörjat medarbetarsamtalen för mina 32 medarbetare. Trevligt att ta sig tid att sitta ner och prata med det tar en del tid. Tänker på när jag hade utvecklingssamtal och det kändes på samma sätt, lite jobbigt innan men det var alltid trevligt då man satt ner och samtalade.

Sonen fick hämta mig idag vid 14.40 för då hade jag värk och mina batterier var helt slut. Kom hem och fick ta det lite lugnt innan det var dags att börja med maten. Vi gjorde en ny rätt idag som inte alls var som jag ville ha den. En kycklinggryta med choritzo och vitkål. Den dofta ljuvligt av kummin men den smakade ganska så blaskigt. Den behöver vi inte göra igen.

Nu blir det en lugn kväll med TV för min del för det är vad jag orkar med just nu. Kunde förresten borsta tänderna med högerhand och nå munnen i morse. Framsteg i min rörlighet. 

Inga kommentarer: