onsdag 4 augusti 2021

Utflykt

 


Idag tog jag med U-K o A och vi åkte på utflykt till byarna. Vi skulle besöka gårds butiker som finns runt omkring oss. Vi började med SignedbySara i Blåsmark, hon hade stängt till 12. Åkte till Euforia och de hade öppet torsdagar så det var fel dag. När vi så åkte mot Norrfjärden så såg jag att Bölebyns garveri hade öppet. Där luktar det så gott, älskar den doften. Sen åkte vi vidare mot Sjulsmark  och Jössgården där vi åt lunch. Det var väldigt mycket folk där och det är så otroligt mysigt och gott fika. Just idag så strömmade det in folk så det var 45 minuters väntetid på maten så vi valde mackor i stället som vi fick direkt. Fina alster finns det att köpa där. Sen åkte vi till Norrfjärden till ett ställe som heter 58:ans retro, tror ni de hade öppet? Icke det, fel dag då de endast har öppet på söndagar. Så vi vände söderut igen och åkte tillbaka till Blåsmark. Sen skjutsade jag hem mina passagerare.

Vid middagstid idag så kom min cykelköpare och hämtade upp min gamla Crescent 2-växlade cykel. Nu börjar vi i alla fall rymma alla våra återstående cyklar. Skönt. 

Vi valde hamburgare i dag och de kom från Arnemarks köttservice, gott var det. Dessutom var det sol så vi kunde sitta ute och det är ju så otroligt härligt att kunna ta tillvara på det sista av denna underbara sommar som vi har. Sitter just nu och tittar ut över ett soligt hav, så fint. 


Inga kommentarer: