fredag 6 augusti 2021

OS-Silver


Idag var Sverige storfavoriter till att vinna OS-Guld i damfotbollen mot Kanada. Tyvärr gick det hela till straffar som gjorde att vi förlorade. Ett tufft slag att förlora på men så är det ibland i sportens värld. Silver är inte fy skam men det är trots det lite surt att förlora guldet.

Dagen har varit solig men blåsigt. Lite bra ibland när man torkar sängkläder som jag har gjort idag. Sen tog jag min cykel och åkte iväg till Perviken där jag hälsade på en medarbetare som har en fin stuga där. Vi satt och surrade en stund innan jag cyklade hemåt igen. Tänkte bada men poolen hade stannat och innan jag fick igång den så valde jag att inte bada då det blåste så mycket. Hos svärmor har hemtjänsten tvättat idag så jag fick vänta en stund för att kunna tvätta mina täcken i den stora maskinen.

Till dagens middag har vi ätit grillspettsgrill middag med oxfilé och tillbehör samt potatis. Det var verkligen gott och vi satt på altanen ute och det är alltid skönt för då blir det inget matos i våra möbler. Sen har det varit en fin kväll med rosa och ljusblå nyanser som vi har suttit och njutit utav hela kvällen. Så fantastiskt fint! 

Inga kommentarer: