torsdag 19 augusti 2021

Torsdag


Något bättre väder idag än gårdagens men det har regnat av och till även denna dag men inte alls i samma omfattning som igår. Regn behövs verkligen men det blev så höstlikt från en dag till en annan. Mitt hår är så frissigt och fult just nu i denna fukt som råder. 

Familjen Lindvall har ätit lunch på Thai Garden och det är verkligen inte gott om du frågar mig. Det var inte jag som valde ställe och jag säger stopp om vi ska äta där igen, då behöver inte jag följa med. 

Städningen är klar och det är ju en fördel med att bo på liten yta, det går otroligt snabbt att städa hela stugan. Jag har även hunnit ut på en promenad och just nu är det soligt med låga moln, riktigt vackert. 

Har sett dagens presskonferens från Folkhälsomyndigheten och det är verkligen dystra siffror kring covid-19. Det går sakta uppåt i vårt land men fortfarande på låga nivåer utom i Stockholm. Visby och Västerbotten. Totalt i världen har 208 miljoner har drabbats i Europa 35,8 miljoner och i Sverige har 1,1 miljoner människor haft viruset och drygt 14.000 har avlidit. Delta varianten har helt tagit över och dominerar nu och det finns en mutation av det som nu finns i Uppsala och det kommer från resenärer som varit till Spanien o Portugal. Det är en variant som gör att man blir sjuk trots att man är dubbelvaccinerad. Men jag vet inte hur sjuk man blir? Varför stänger vi inte våra gränser och varför tar folk inte ansvar och stannar hemma?? Så jäkla egoistiskt att resa iväg just nu! 

Inga kommentarer: