lördag 21 augusti 2021

Regn


Oj vad det har regnat hela natten och fram till lunch idag. Det betyder att hela loppisen blev inställd. Det kändes jättebra för vi behövde inte ta något beslut kring detta då arrangören bestämde. Nu är vi anmälda till nästa lördag så vi håller tummarna att det är bättre väder då?

Vi har varit till stan och köpt färska kräftor då svärmor tidigare i veckan bestämde att hon ville äta kräftor. Det var dock något hon inte kom ihåg idag. Vi började med en kantarelltoast och det var gott trots att svärmor inte kände att det var kantareller. Kräftorna kunde hon inte skala så det gjorde jag och mannen åt henne. Sen åt och drack hon tills hon var mätt. Nu har vi gått in till oss och vi har precis varit dit med dessert och kaffe. Det är ganska tjorvigt just nu kring svärmor då hon inte har något korttidsminne, igår hade hon borta telefonen hela dagen. Den var i en ficka i morgonrocken, trots att hon aldrig stoppar något där....

Har precis hittat en film som jag stoppade ner i en påse vid flytten så att jag snabbt skulle hitta den. 3 månader senare så hittar jag den. Så typiskt men nu har jag sett klart i alla fall. Det är en serie som jag har sett och det var något avsnitt klart. 

Inga kommentarer: