tisdag 10 augusti 2021

Slut semester


Idag har jag haft min sista semesterdag och det känns helt ok. Jag har haft en fantastiskt sommar och en fin ledighet så jag är väldigt sugen på att börja jobba igen. Jag vet att det brukar starta med en rivstart som heter duga. Allt ska hända på en och samma gång. 

Har haft en tvättdag och just nu är det fuktigt ute så det är svårt att få det torrt och idag har det dessutom kommit små skurar av regn lite då och då. Men sen kom solen och lyste så fint innan dimman rullade in men nu har även den försvunnit men det är rått och fuktigt. Röten är över oss. 

Tog lunchen på Panelen tillsammans med sonen, efteråt en kaffe i solen på en parkbänk. Efteråt åkte vi till mamma för lite surr. Idag har jag tagit bort allt från växthuset då det har kommit spinn i allting. Många tomater men de flesta är gröna, paprikor och auberginer som inte är helt klara men de får helt enkelt ligga till sig och mogna. 

Nu Allsång på Skansen och där har min vän A varit idag på genrepet. Rad 2 så de hade superfina platser. Bara lite avundsjuk på dem som fått uppleva det på plats. 

Inga kommentarer: