torsdag 5 augusti 2021

Torsdag


Vaknade efter 7.00 när mannen åkte till jobbet. Då var det sol och fint men så drog det ihop sig och blev mulet. Jag hann bara tänka att ta en cykeltur till Perviken för att hälsa på men då började det att regna. Inte mycket men väldigt intensivt den korta stund det höll på. I alla fall blev det ingen cykeltur utan jag tog bilen till Jävre för att hämta paket nr 2 som anlänt dit. Passade på att handla eftersom det är en ICA butik. Paketet var öppnat och igen klistrat men det så bra ut i alla fall och jackan passade perfekt så jag är så nöjd över den. Blir bra att ha till vinterns kyla. 

Har även varit med bilen och de har lagat min ruta från ett stenskott. Under den tiden så gick jag runt lite på Backcity men hela lagningen tog endast 20 minuter så var det hela klart. Skönt att det är gjort.

Vi har efter dagens middag varit till mamma o G där vi hämtat en del saker. Lysrör, verktyg, värmare till växthuset och lite annat smått och gott. Nu håller vi tummarna att de får en lägenhet inom de närmsta månaderna. 

Städkväll och jag har gjort en del matlådor till lunchen. Grönkålschip och ratatouille har jag också gjort. Kul att ta reda på egna grödor. 

Inga kommentarer: