söndag 29 augusti 2021

5 år



 Hans har namnsdag idag och det är ju mina grabbars andranamn. Det är också idag 5 år sedan min svärfar gick bort. Han är saknad om han fått vara i sina gamla glansdagar då han var kvick, snabb i tanken, rolig, intresserad och påläst  men han hann tyvärr bli ganska dement och han hade inget bra liv i slutet. Bilden när han har slips var från mannens 50 årsdag på Statt och jag tror faktiskt att det var det sista talet han höll i sitt liv?

Jag har varit på gårdsloppis eller ska man säga byaloppis? Har stått hos vännen A i Bergsviken och jag hade släpat med allting från gårdagen. Idag blev det inga affärer. Många har gått runt och pratat med oss och andra men nästan ingen vill köpa något. Jag sålde för knappt 180:- så det var inte lönt att åka dit och

Vi har varit och uppvaktat på Fårön där A fyller 56 år på tisdag men valde att ta sin uppvaktning idag. Där var det full rulle med 2 barn som fiskade abborre och jagade med pilbåge i skogen. Vi fick gott fika i vanlig ordning då det är den av mina vänner som är en riktig bakmamma.

Mannen har varit till sonen i dag och installerat en reciver samt fixat så att MLK (Martin Luther King) inte ska fastna under soffan. Det är ju väldigt irriterande då det finns en dammsugare som varje gång kör fast under soffan. Men nu är det fixat. 

Nu har vi badat bastu och det är så skönt för hela kroppen. Poolen håller 18 grader så det var lite kallt för min kropp så jag hoppade badet idag och satsade på värmen istället.

Inga kommentarer: