fredag 13 augusti 2021

Prinsessan på ärten

 

Jag har sovit med min nya matta under bäddmadrassen och jag har sovit gott. Ingen ryggvärk alls i morse. Nu får vi se och hoppas att det håller i sig. 

Idag är det fredag 13:e och det är ingen speciell dag nuförtiden. Annat var det då man var skrockfull. Ingen gick ut och ingen fick komma in genom dörren för det bringade otur. Mannen har ju krockat rejält för länge sedan en fredag 13:e men det är inget jag tänker på i dagsläget.

Jobbat en hel del idag trots att jag skulle ta igen den semesterdag jag jobbade i måndags men jag är glad att kunnat sitta hemma och jobba. Möte via Teams i morse och det går inte bra för oss då vi saknar teknik för att kunna göra det bästa för en elev inför skolstarten. Inte alls bra, och vi har ingen påverkan alls och det känns ännu sämre.


Sonen har varit hit på middag och idag gick middagen  inte hem hos honom. Vi hade tagit upp hängmörad ryggbiff men han gillar verkligen inte det torra i det hängmörade. Men alla blev mätta i alla fall. Gjorde ett café de Paris smör som blev väldigt smakrikt. 

Under kvällen har vi spelat Hollywood och det gick väl si sådär för mig. Men att vinna är ju inte något jag strävar efter utan jag spelar bara på.

Inga kommentarer: