tisdag 27 april 2021

Tisdag


En tisdag i april, det är kallt för årstiden med ca 4-5 grader varmt, det tinar men det är ju ett rejält bakslag av snö som ska bort. Solen har varit framme idag men även moln och tro det eller inte även några flingor snö har det kommit.

Covid-19 i vårt land betyder att vi strax har 14.000 avlidna i Sverige. Vår lilla stad ligger på rött, där det betyder en stor smittspridning. Sverige ska enligt sista rapporterna få 3,6 miljoner vaccindoser under maj månad. Oj vad jag hoppas att det håller så att vi alla snart har fått minst 1 dos. Jag är oroligt och jag tycker att hela detta är otroligt obehagligt. Skit i att jag har ett tråkigt liv utan umgänge bara alla håller avstånd och att alla jag känner får vara friska? Jag försöker verkligen att sköta mig och hålla ut. Idag när jag var i läggan så tycker jag det är mycket folk på stan med tanke på det som finns omkring oss. Vi lever i en pandemi och tyvärr är det många som inter verkar bry sig om det.

Vi har ätit middag hela familjen i kväll efter det att jag varit till sonen och hjälpt till lite där. 

Inga kommentarer: