lördag 24 april 2021

20

 


När vi vaknade i morse var det 20 centimeter snö och det har fortsatt att snöa hela dagen och det fortsätter när jag tittar ut. Det här är ett rejält bakslag för våren. Med våra sommardäck på bilarna har vi inte lämnat gården idag. Vi har inte ens varit och hämtat tidningarna. Vi läser PT på paddan och det går så bra så.

Mannen har stökat på i garaget och jag har nött soffan och tittat på lite ditt och datt. Asiatiska räkor med nudlar har jag fixat till lunch och det blev bra. Nu till middag så blev det lasagne och även det var så gott!

Nu är det dags för Let´s dance och kvällens tema är ABBA. Mina idoler när jag var liten. 21 april 1975 så släpptes detta album SOS.


Jag fick den som en LP-skiva och vi åkte samma kväll till Bertnäs hos S-O o A-G, det enda jag ville var att åka hem igen och spela min kassett. Vilka minnen och så konstigt att jag kommer i håg det. Nästa album som heter Arrival köptes på Tempo och det fick jag samma kväll som vi skulle ha klassfest hos vår lärare på Duvhöksgatan på Djupviken. De hade en gillestuga där vi fick hålla till. Låtarna var på ett kassettband som fick följa med och vi spelade det om och om igen.

Inga kommentarer: