onsdag 7 april 2021

Onsdag


Mitt i veckan dag och imorse hade vi direktkontakt med renar på vår tomt. Jag kontaktade samebyn via Facebook, de svarade direkt. Vilken bra service. På fredag så ska renarna samlas ihop och min fråga var egentligen om det finns något jag kan göra för att hålla de från gården. Tipset var att eventuellt kan svarta säckar och band hjälpa men vi får skrämma iväg dem om vi är hemmavid. Bra att veta. Jag vill ju gärna se dessa djur på avstånd men det är inte så kul när de äter från de planteringar som man gjort och jobbat med. 

Har jobbat en del idag och det har ringt många samtal idag. Sen har jag även hunnit till stan för att promenera runt en stund och så har jag packat ytterligare några kartonger och även hunnit med att sälja lite pynt. Efter mannen varit klart på sitt jobb så har hela familjen varit och ätit en varmrätt på Panelen. Sen bjöd sonen oss på kaffe på EH. Kändes som en kväll innan covid. Inte många personer på plats på något av ställena men däremot idag på stan så är det en hel del folk i rörelse. Inte så kul att se att folket inte bryr sig så mycket längre nu när smittan ökar i vår stad. 

Idag har mamma och G fått sin första spruta av Pfizers vaccin. 20/5 blir det så dags för spruta nr 2. Bra att de har det gjort och jag längtar mycket tills även jag får mitt vaccin. Blir intressant att se när det är dags för de som är födda på 60-talet?


Inga kommentarer: