tisdag 6 april 2021

Vardag

 Nu är det slut på påskhelgen och jag jobbar delvis denna vecka. Har ledigt lite här och där men jobbar även lite här och där. Det är nämligen vädret som styr mig lite. Idag har det varit soligt +3 men det har blåst en hel del. 


När jag vaknade i morse så var det mellan 1000-1500 renar precis nedanför oss. Några hade tagit sig upp på tomten men mannen skrämde i väg dem. Efter 9.00 så gick de mot Gläntan för att vid 16.00 återkomma igen. Just nu är det mörkt men jag hör deras bjällror så att jag hoppas verkligen att de inte ätit upp hela tomten i natt. Inte så kul att ha de på tomten.... Som min svärmor sa häromåret när de ätit så många buskar. Hon sa då, -Jag kommer inte hinna se den där busken växa upp igen! Det är sorgligt när de kommer och äter upp våra växter.

I kväll har vi varit och packat en hel del saker men det är mycket kvar i alla fall. Vi har nästen tagit allt från förrådet så det är ett litet lass kvar. Alltid något.

Inga kommentarer: