torsdag 29 april 2021

Braskorv eller falukorv

Jag vet absolut vad jag föredrar om jag ska grilla korv. Braskorv skulle jag aldrig äta, inte heller grillkorv av den sorten som barn brukar gilla. Ni vet de är beiga utan skinn? Ser ut som något, jag vet inte vad. Mannen däremot vill alltid ha braskorv till Valborgs. Vad föredrar ni?

Torsdag och det betyder rektorskonferens och det är ju skönt att kunna sitta och jobba hemifrån. Klädsel när jag sitter i möten är ändå ganska strikt. Nog har det hänt att mysbyxorna är på men de är ju under bordet men överdelen är ju fin såklart. En sjal kan göra susen för en klädsel. Har sett någon nyhetsuppläsare som haft mjukisbyxor i studion, inte heller där syns de i rutan. Bra och smart!


Min cykel är levererad idag med DHL. Bokade tid och det är 8.00-12.00 som gäller, vi ringer ca 30 minuter innan leverans men du ska vara hemma under tiden. Vem har tid med sånt om man har ett jobb och det inte är pandemi?? Det är 4 timmar = en ½ arbetsdag. Tuffa tider. Men nu är det gjort i alla fall. Lite montering av trampor och styret ska sättas rakt sen är det dags för premiärturen. Ska även fixa mig en ny hjälm för den jag har idag är gammal och jag tänker att även cykelhjälmar blir föråldrade i plasten?


Inga kommentarer: