torsdag 4 juni 2020

Torsdag

Från en mulen morgon till en fantastiskt fin kväll. Kom hem sent efter en dag på Framnäs och så åkte jag till stan en liten stund. Har avtackat en kollega som ska bli pensionär och även vår chef har fått en plantering i kruka. Härligt att det var sista träffen för i år. Nu tar vi nya friska tag till hösten.

Lagade en laxsallad som blev ok men inte mer enligt min smak. Mannen har jobbat länge idag då det är torsdag men det var sista gången innan sommaren.
Skönt för alla på banken att jobba till 16 varje dag.

Mannen har börjat att fylla upp poolen och det låter så fint här inne.
Idag har det skottats av det sista på släpet för att fylla upp lådorna. Skönt att få det klart!

Regeringen har sagt idag att man får resa i sommar. Friska får resa inom landet från och med 13/6. Jag har blandade känslor inför detta. Jag ska ingenstans men det kommer säkert att spridas covid-19 ytterligare då folk reser runt. Många är frustrerade och less på detta virus men det är inte alls över ännu.
Har haft diskussion med morfars boende idag då de har plexiglas, som kan vara bra om man hör något genom det. Men det som gjorde mig upprörd är att man måste boka tid och de tider som erbjuds är måndag-fredag under eftermiddagar. Hur tänker de? Jag jobbar alla vardagar så då skulle jag ju aldrig kunna besöka gubbe. Men nu har vi fått tillåtelse att träffa honom via balkongdörren. Dessutom har A köpt en Doro så nu kan vi förhoppningsvis ringa till morfar och säga att vi är där för ett besök. Hoppas allt detta går vägen och blir bra?

Inga kommentarer: