söndag 28 juni 2020

Söndag

Helgen lider mot sitt slut och jag påbörjar min semester imorgon. Började dagen i Böle på biodlingskurs. Gick bra då vi lärde oss att göra en avläggare alltså att göra ett nytt samhälle som sedan kan säljas vidare eller utöka ens egna bigårdar. Intressant trots att jag inte köpt några bin ännu.

 Hemma igen efter lunch och då åt vi sommarmat med sill, potatis och gräddfil samt gräslök. Så gott och mysigt.
Solen skiner även idag men det är betydligt kallare ute med 18-19 grader. Funkar bra i alla fall för då söker man lä och sollägen.

Mannen har spadat ur en gräsplätt som ska stenbeläggas om någon dag. Jag har varit och lånat Gunnars släp igen!! Nu blir det stenmjöl imorgon så ska han få tillbaka det igen så snart som möjligt.

Har varit på promenad och dag gick jag mot Havsbadet. Faktiskt många vagnar på plats. Tycker det ser trångt ut men de hävdar att de glesat ut platserna, men vad vet jag?

Inga kommentarer: