måndag 22 juni 2020

Irritation

Blev uppringd idag på jobbet (tydligen ringde personen först till sonen?) det var en enhetschef på morfars boende. Jag får inte besöka honom på helgerna. Det är ju själve fan, då jag jobbar på veckorna. Ska man ta semester för att åkte och besöka en anhörig? Dessutom så menade hon att jag arbetade ju som rektor och då har du väl semester? Ja det har jag men inte ännu, undrar just vad det har med det hela att göra? Dessutom sa hon att han har ju besök och när jag sa att vi sprider ut oss för att han är i behov av besök så verkar det som att vi är där för ofta. Har i alla fall bokat in plats vid plexiglaset som inte alls är bra då han hör dåligt då skyddet tar bort ljudet. Det är inte kul för någon att Corona härjar och jag hävdar ju fortfarande att vi vill inte föra in smitta till gubben. Är man gammal och pigg så kan ju besöken göra att det är det som håller hjärnan igång och humöret på plats, alla i särskilda boenden är ju inte lika pigg som morfar. Häjn är inte så lätt ska ni veta!

Det är otroligt varmt ute och det är ca 29 grader ute. Så skönt, synd bara att man jobbar. Kunde idag ta ut en timme men då gick solen i moln..... Jag ska passa på att plocka ut lite tid i veckan om solen fortsätter att skina och det ser så ut. Ännu varmare imorgon!

 Lunch med kollegor idag och då det var länge sedan sist så var det riktigt trevligt att kunna sitta ute på Takterassen.

Covid-19 fortsätter att härja och här i norr så har ett underhållsstopp på LKAB satt käppar i hjulet och nu har Region Norrbotten fått gå upp i nästa läge. Gällivare har just nu hårt tryck på sjukvården och det är bara att beklaga att folk inte sköter sina åtaganden. Detta är inte att leka med!!
58932 personer konstaterat smittade, 5122 personer som avlidit och IVA patienter 2354. Idag kom beskedet att Gröna Lund och Liseberg inte får öppna denna sommar.



Inga kommentarer: