tisdag 9 juni 2020

Grus

Ytterligare en fin dag trots lite slöjmoln. Det kom upp till 17 grader och när jag kom ut hit så var det rejält blåsigt men i lä så är det rejält varmt. Härliga sommar.

Idag har jag planterat på gravarna, syster och jag har varit till Hortlax och planterat på Erlings och mormors gravar. Blev fint. Sen åkte jag till Bosses grav i stan och även där finns nu blommor att se på under sommaren.

Mannen skottar grus så nu är det bara finjusteringar kvar vid planteringslådorna. Det ska dit lite mer grus för nu är det tunt på vissa ställen.

Jag har köpt jord och planterat lite även idag. Men nu är det snart klart och de plantor som är kvar har alldeles för små krukor så de ser för eländiga ut. Behöver även fixa lite i växthuset för det behöver en rejäl omgång då det är jordigt efter allt som stått där i.
Jättefin kväll med blått hav och vinden har mojnat rejält.


Inga kommentarer: