fredag 5 juni 2020

Bo har namnsdag

Svärfar hade haft namnsdag idag om han fått vara i livet men det är snart 4 år sedan han fick lämna in och slippa sin förvirrade tillvaro. Jag kan verkligen sakna honom när jag tänker tillbaka på den rappe, kvicke och skarpe man som han var när han var i sitt esse.

Idag har det varit mulet och sen regn och dimma så jag kallar dagen för grå. Så ska det tyvärr fortgå även imorgon. Synd då det är nationaldag och ledigt.

Lunch i stan för hela familjen som intogs i vår lägga. Sen lite ärenden och så ut hit. Jag slutar 13.00 dag före röd dag och det är så skönt. Sonen och jag har även ätit middag tillsammans då mannen är uppe i klubbstugan med sina kollegor från banken.
Morfar och telefonen gick inte alls bra utan Doron ska återlämnas då han glömmer hur man gör när man svarar. Tyvärr är det svårt att lära gamla nya saker. Vi får helt enkelt ringa till Hortlaxgården och prata med personalen innan vi kommer på besök.

Inga kommentarer: