torsdag 18 juni 2020

Dagen innan midsommar

Torsdag med mulet väder och så drog det ihop sig till åska. Blixt och dunder en stund men barnen tyckte att det var roligt. Det tycker inte jag! Dessutom kom det störtskurar under en tid och det behövde vår jord och alla växtlighet. Bra att vi hann gödsla igår.
Till lunch så checkade jag ut för att fixa lite saker.
När jag äntligen kom hem så sov jag en timme efter natten som varit....

När vi gick i säng så var allting lugnt hos Märta. Hon var pigg med hade gått i säng. Det var en del liv från hamnen vilket gjorde att jag stoppade in öronproppar för att sova. När jag så vaknade kl 2.50 så var M inte i stugan. Han stod fullt påklädd utomhus och pratade i telefonen med sin syster. Följande hade då hänt. Vid 2.30 så hade Märta ringt till Margareta och pratat in ett röstmeddelande. Margareta ringer då från L-A´s telefon till min telefon men det hör inte jag då jag har öronproppar, min man fattar inte vad som händer då han inte riktigt känner igen signalen. Hans telefon ringer efter en liten stund. Då är det Margareta som ringer och berättar om Märta. Ambulans hämtar henne med full mundering och då har hon 39 graders feber. Bra att hon fick åka in. Vi hade båda svårt att somna om efter den här saken.

Uppdatering idag är att första provet visar att Märta inte har covid-19, nytt prov är taget och så ska det analyseras och vi får nog svar imorgon. Men däremot har hon UVI och det kan ju få en äldre person i obalans och feber. Nu ligger hon på avdelning och behandlas som en covid patient tills de vet mer. Hon kommer säkert hem igen om någon dag?

Har handlat mat och lite annat. Jordgubbarna detta år kostar 79:-/liter. Helt hutlöst men är det midsommar så är det. Det märks att det regnat i södra Sverige då de var lite blöta.
Även en nubbesallad och en silltårta har jag fixat i kväll. Mannen har städat så vi har ett teamwork. Nu har vädret blivit jättebra och vi har en fin kväll!

Inga kommentarer: