fredag 30 september 2022

1 år sedan


Idag har jag varit på Chefsforum på Havsbadet så det blev en lång dag till 16.00. 

Sonen blev lovad en födelsedagsmiddag och nu är vi i samma vecka som han fyllt år så middagen serverades på Tage. Det var ett tag sedan vi var här.

30/9-21 så spelade jag padel, eller jag hann slå några få slag så föll jag och bröt armen på ett väldigt tråkigt sätt. Jag blev ju inte gipsad så det var en väldig smärta den första tiden. Sen har det varit en pärs att träna upp den och nu når jag ovanför huvudet. Fick veta i börja av denna resa att sjukskrivningen var 90 dagar och återställning för armens läge rakt ovanför huvudet skulle ta mellan 1-2 år. Jag är snart i mål efter 1 år. Men inte känns det som innan brottet men det är ju ett i-lands problem. 


Det här urklippet var i gårdagens lokaltidning. Det är alltså min morfars morfar som det står om. Morfar berättade om Jakob att han var en krutgubbe som tillverkade och täljde krattor som han sedan tog på axeln och promenerade ner till Lillpite för att sälja. Sen gick han hem igen. Även en liten kratta tillverkade han till Göran när han var liten. Kul att det var just detta som uppmärksammades i tidningen. 

Inga kommentarer: