torsdag 15 september 2022

Hemma jobb


Idag har vi haft konferens med alla mina kollegor via Teams. Efter lunchen har jag suttit och förberett inför nästas veckas utbildning i digitalisering. Så skönt att känna sig förberedd med både podd och kort program som man skulle lyssna igenom. 

Har tvättat en hel del och nu är det äntligen torrt, det är ju lite svårt att torka här inne. Sen har jag gjort en gryta på bitar från fjolårets sega älg. Brynte bitarna och tillsatte tomatpuré, fond, vatten och vin. Det har fått koka i 4 timmar och jag kan lova att det blev så mört och gott. Tydligen är det så man ska göra med den sega älgen. Sen är det ju fantastiskt att kunna gå ut och plocka rovor, morot samt polkabetor i landet. Det är en rikedom som är fantastiskt lyxigt!

Nu är städningen gjord och vi sitter och slappar till Idol. Det brummar på utomhus så jag tror att en båt ska lämna hamnen. 

Inga kommentarer: