måndag 5 september 2022

Måndag


Hektisk dag med ett fantastiskt vackert höstväder. Minusgrader inne i stan men inte här ute, än så länge är det +3-4 grader på morgonen. Solen har strålat på oss med sina fina strålar. 

Har jobbat på båda enheterna idag och jag har även hunnit med en tur till Bergsviken för att återlämna allt som jag fått låna för att kunna slunga vår honung. Så tacksam att det finns människor som är hjälpsamma mot andra.

Föräldramöte nr 1 av 2 idag på lilla skolan. Känner mig som en papegoja som säger samma sak 4 gånger men alla behöver ju få höra det jag har att säga. Viktigt med de nya sakerna kring frånvaro och det som gäller nu.

När jag så äntligen kom hem vid 19.30 så hade de jäkla skatorna varit i sophinken men även i hängrännan tror jag för det låg mossa och soprester överallt och det är finfördelat. Inte så kul! Fram med plasthandskar och slangen för att spola bort allt skräp. Nu är det gjort och jag sitter och väntar på mannen som har jobbat i Luleå i kväll på Ny företag center. Har skördat 4 gurkor, tomater och paprika idag. Rikedom i växthuset och allt har fått en genomvattning. 

Inga kommentarer: