onsdag 14 september 2022

Ny regering


Nu är det klart att det vänstra blocket fått 173 mandat och det högra 176. Huga vad kommer att hända nu? Ny regeringsbildning på gång.  SD vill ju såklart ha makt, vem hade trott något annat nu när de är Sveriges näst största parti. Jag är ända lite stolt att Piteå är den kommun där SD fick minst antal röster, trots det ligger de på 16% med en uppgång på drygt 5% sen förra valet. Jag fattar ingenting, vi har inte problem med invandring som är den stora frågan som de driver. 

Nu är hösten här med 13 grader och en del regn i denna vecka. Just nu är det otroligt grått och jag tog en promenad i regnet. Ljus, elda och mysa inomhus är det som gäller nu. 

Idag har jag jobbat hemifrån från 13 då jag haft inläsning och möten via nätet. Det funkar otroligt bra. Idag har mitt säkringsskåp gått då det är så svårt att få vissa personer att förstå vissa saker. Vi är olika men ibland går det svårt att få vissa att förstå. 

Kålpudding blev dagens middag med savoykål från trädgården. Himla mysigt att kunna plocka in det man själv odlat. Men nu är det strax slut på det, fryser det så är det ju helt kört. Även blommorna står sig fint ännu. 


Inga kommentarer: