tisdag 6 september 2022

24 timmar


Började dagen med att besöka lättakuten vid Hälsocentralen. Jag har ju ingen rolig mage och jag fick veta att många blir tröga i magen desto äldre man blir. Varierad kost, fibrer, grönsaker och rörelse sen kan man ta lite medel för att hjälpa till på traven. Sen visade jag även min knöl på stortån och det var precis som jag trodde. Det är ledvätska som läckt ut, precis som för 10 år sedan. Vad som hänt sedan dess så kan de mer om bakterier och virus så de vill inte punktera då det kan bli inflammation. Så jag gick därifrån i orättat ärende men med några kloka ord på vägen. Dessutom så har jag frikort ännu så det kostade inget alls!

2 dagars jobb och det blev 12 timmar per dag. Tror jag kommer att få ihop många timmar även denna vecka. Nu är det avklarat 2 kvällars jobb och det är alltid skönt när det är gjort för terminen. 

En mulen morgon men det är ganska varmt med 10 grader under natten. Sen kom det några rejäla regnskurar under eftermiddagen. När jag ätit middag hemma så åkte jag tillbaka till jobbet igen för förberedelse inför kvällens föräldramöte. 

Mannen har också jobbat länge både igår och idag så han sitter nu i sitt kontor och fixar med lite saker. Jag blir nog lättvaggad idag?


Inga kommentarer: