fredag 16 september 2022

Semesterdag


Har tagit ut en ledig dag idag. Tänker att jag hade jour i somras och därför har jag kvar en hel del dagar och dessutom mycket övertid som jag har kvar. 

På väg mot stan i morse strax före 8.00 så kom jag körande på Timmerleden och plötsligt så körde jag ner i ett "potthål" mitt i körbanan. Det var strax innan Piteå-Tidningen och strax efteråt så larmade bilen om fel på höger framdäck. Jag körde till mannens gamla hus och parkerade där. När jag steg ut och kollade då var det ett platt däck som mötte mig. Det var då 2 minuter kvar innan jag hade tid hos frissan. Ringde mannen och kontaktade däckverkstaden. De kom och tog med sig däcket som är rejält skadat. Bilen har slitna däck men vi tänkte köpa nya till våren. Nu är det lappat och lagat då det inte fanns såna däck hemma så jag har tagit mig hem men jag måste köra försiktigt. Fortsättning följer.

Nu har jag mörkt grått hår och det känns så bra. Åkte sen med mannens bil till vaccinationsmottagningen för spruta nr 4.  Behövdes inga munskydd denna gång. Känns bra att tagit den då jag ska på fotboll i Florens och de kräver vaccinationspass och nu är det klart. Hämtade sen sonen och så parkerade vi mannens bil. Mötte upp mannen och vi åt på nya O´Learys som öppnat i Småstaden. Jag handlade på ICA efteråt och så skjutsade jag hem sonen innan jag körde ut hit.

Middag idag blir plankstek då det regnar ute och det inte är mysigt att stå ute och grilla i det här vädret. Tyvärr ska det regna hela helgen och det är synd då jag skulle plocka bort blommor men jag vägrar göra det då allting är blött. Väldigt otrevligt att ta i blommorna då. 

Inga kommentarer: