tisdag 27 september 2022

Fullt upp!


Startade denna grå, tråkiga dag på Storstrand. Sen vidare på nästa möte i stan. Lunch på en enhet sen lite planering med fritte. Mot andra enheten för ett möte och så avslutade med en brandrond och skyddsrond. Samtal och så lite ärenden samt tankat bilen. 

När jag så kom hem så har jag plockat 1300 gram lingon här på tomten. Upptäckte igår att det är slut i frysen. Jag brukar ju alltid ha lite bär men hade helt missat detta. Nu räcker det till nästa höst när jag får plocka lite mer lingon. Har även lagat lite matlådor då det är så skönt att bara plocka ur frysen. Såg ett reportage om en man som lagar mat under 2 veckor på hösten och gör lådor av det. Sen behöver han inte laga mat på ett år!! 

Mannen är på Origo för första gången denna termin så han kommer hem i kväll. Jag sitter och slappar för det är allt jag orkar med just nu. TV kväll med Mästerkocken som startar idag. 

Inga kommentarer: