torsdag 22 september 2022

Torsdag


Startade dagen i en av skolorna med att hålla i en gruppaktivitet utomhus i det fantastiska vädret som har varit idag. Sol och varmt!! 
Sen till andra skolan för lite jobb innan jag åkte till stan för att möte upp sonen. Vi åt lunch på Centrum Krog och de har startat igen med Schnitzel torsdag. Idag var den godaste gången på de luncher jag ätit där. Har bara en tanke med det stället och det är att ljudnivån blir galet hög på grund att det är så glammigt i lokalen. 

Efter det tog jag mig till Kust där vi hade konferens resten av dagen. Hämtade upp mannen och då åkte vi för att hämta mercan som idag fått nya framdäck. Tji fick vi då de hade stängt. Dock har vi varit tillbaka nu i kväll med en reservmyckel i  högsta hugg. Men tji fick vi igen då den nyckeln hade slut batteri så det blev till att använda nödnyckeln. Jag körde hem bilen och den pep hela tiden att nyckeln inte var identidfierad. Tur att jag hade mina lurar på mig så jag lyssnade på en bok för att slippa pipet.

Vi har fortsatt att hälla ut krukor och fixa. Alla dahlior är nu uppe och knölarna ligger i garaget för att torka upp lite. Morötter, rödbetor, luktärtor och dahliablommor är inne. Sista buketten för i år. 

Inga kommentarer: