torsdag 29 september 2022

Konsert


Efter en hektisk dag med möte fram till lunch via Teams. Sen lunch och så mot stan för ett möte inför Florens resan som närmar sig. Sen till skolan för att höra lite inför morgondagen då det är aktivitet utanför skolans lokaler och medarbetare som är sjuk. Sen hem för ytterligare ett möte via Teams som sen i slutet blev ett telefonsamtal istället.

Jag har städat lite innan middagen. Sen åkte jag till Hortlax där jag mötte upp mannen som åkte direkt från sitt jobb. Jag kunde inte förstå att det var så mycket folk på plats. Vi köpte biljetter innan pandemin så de är ett bra tag sedan. Sen har datumet flyttas fram ett antal gånger men idag var det dags. Johan Stengård med pianist spelar och Hortlax manskör sjöng. Några ABBA låtar framfördes men jag älskar ju saxofon så när Johan spelade klassiska låtar som Amazing Grace, My way och Like a bridge over trubbel water så var det magiskt. Min hud reagerar direkt när en saxofon blåser på, love it! Tror att många i publiken var där just för manskören men så var det inte för mig. En glad känsla i kroppen just nu. 

Inga kommentarer: