tisdag 20 september 2022

Rune

 

Idag ´har jag varit hemma vid datorn efter lunchen då jag har suttit i utbildning mellan 13-16. Sen tog jag med lite saker till svärmor. Åkte till sonen och hämtade upp honom sen hämtades mannen och vi åkte och åt tillsammans. Efter vi återlämnat sonen så åkte jag och mannen till Mio och hämtade fåtöljen Rune som nu hade kommit. Strax efter 17.30 så var vi så på Mogården. Då hade de lagt svärmor i säng så hon var i nattlinne och låg ner ganska sovande. Hon vaknade såklart till och när mannen hade monterat fåtöljen så ville hon provsitta en stund. Idag såg hon faktiskt helt slut ut. Jag hade även med ett gäng kläder så nu är det i princip allting som är på plats där. Saknas en vinterjacka men den ska jag ta dit nästa gång. 

När vi var hemma igen så gick vi ut och fortsatte att tömma ur krukor. Parasollerna och dynor samt filtar är nu inomhus. Växthuset är tömt och där plockar vi nu in saker i stället. Krukorna vid poolen är inte tömda och pelargonierna är kvar men det blir en annan dag. Jag tar det eftersom då jag inte vill få ont i kroppen. Det blir verkligen mörkt nuförtiden så redan vid 19 ser man skillnad och 19.30 är det mörkt. Huga så trist och än har vi inte fått vintertid......

Inga kommentarer: