lördag 24 september 2022

Lördag


Helg igen och det är så skönt. Veckorna rusar fram så det är skönt att ta det lugnt. Idag strosade jag runt i morgonrock till 11.00 samtidigt som jag hade morgon TV på. Det är helg för mig!

Mannen packade ihop och åkte till Lillpite för att fixa det som inte blev klart på IOGT där. Nu är det fixat och klart i alla fall! Jag åkte till stan för att köpa en jacka. Det gick fint och det var mycket folk på Intersport. 

Sen har vi fixat lite mer här. Har tagit in mangold, brysselkåls toppen och de allra sista dahliorna. Sen har jag ryckt upp lite av grödorna. Mannen har påbörjat att göra ett golv i gräsklipparhuset då vi måste förvara våra trädgårdsmöbler där då vi valt att inte göra det i Paradoret ifall att det ska tömmas i vinter? Ställer vi saker där så kan det ju bli extrajobb men det vet vi ju inte dag. 

Just nu är det varmt ute med 11 grader men det är grått och regnet hänger i luften. Middag blir lax med sås, stekt mangold, brysselkål och potatis. Tunnbröd och gott vin till! 

Inga kommentarer: