lördag 17 september 2022

Helg

 Vi packade bilen med lite saker och åkte till Mogården. Jag har fixat lite med gardiner och mannen har fått igång bild på TV¨n. Lilla svärmor låg ner hela tiden för hon hade börjat må lite illa efter frukosten. Hon låg och pratade med oss i alla fall. 

Efter det åkte vi till stan och mamma. Där borrades en krok i taket till kristallkronan så nu hänger den på rätt plats ovanför bordet. Sen kom 2 lampor upp på väggen. Jag hann under tiden köpa lunch som vi åt där och även en sväng till Claes Ohlson där jag köpte kabellist och kontakter. Efter det handlade vi på ICA innan vi åkte hem med varorna. Fixade en plantering till svärfars grav så vi levererade den och så till Statt på vernissage som U-K hade på sina fina tavlor. 

Väl hemma igen åt vi krabba till förrätt, den var ganska smaklös. Sen gjorde vi ett recept av Catarina König och det var så gott med lax, sås och smörslungad potatis. 

Smörstekt lax med vitvinssås och syrlig tomat- och gurksallad


Idag har det regnat stora delar av dagen och nu räcker det tycker jag. Vi har även tvättat en hel del då vi även har kläder från Trädgården som ska till svärmor.

Idag har Doobidoo börjat om, trevligt om du frågar mig!

Inga kommentarer: