tisdag 14 september 2021

Tisdag


I går kväll fick jag kontakt med en person som berättade att det fanns ungdomar på taket till skolan. Polisen kontaktades men de kunde inte åka dit. Idag har jag då kontaktat närpolisen och nu ligger ärendet hos dem. Bra signalement och beskrivning vilket gjorde att polisen snabbt visste var de skulle söka vidare. Såna här saker tar så mycket energi från mig, jag har nog att göra förutom såna här tråkiga saker. Hoppas verkligen att vi lyckats stävja buset för det kan växa hur mycket som helst.

En otroligt kall dag med snö i Tornedalen och i Kiruna, 1 månad tidigare än vanliga år. Hos oss har det blåst och varit mulet med 6 grader. Riktigt kyligt med andra ord. Mannen målar lister inne i stugan och själv har jag cyklat en stund på motionscykeln. Nu kokar jag ingefärsshots och hoppas att vi kan hålla förkylningarna på avstånd?

Inga kommentarer: