fredag 17 september 2021

Nära till helgen



En dag med en soluppgång som verkligen försökte tränga igenom molnen. Sen under dagen blev det regnskurar. Tråkigt att det nästan regnar varje dag. Just nu är det uppehåll och nu håller jag tummarna att det håller i sig på det sättet för helgen ska nämligen gå i fixandets tecken då blommor ska bort och så även en del trädgårdsmöbler. 

2 paket har anlänt idag och det ena var perfekt och det andra var som så många andra gånger då jag köper något på nätet. Påslakan, kingsize som var snyggt i grått och vitt men det var helt fel färg till vår säng. Grått är inte alltid grått utan det kan vara ganska grönt, blått eller varför inte svart? Nu kom det ett grönt påslakan som var grått i grunden. Det var det ena paketet men det som var perfekt är den lampa jag kostat på mig. Har suktat efter den i många år men nu slog jag till, den var större än jag tänkte mig men den är verkligen mysig. 

Plankstek är dagens middag och det blir så gott!

Inga kommentarer: