onsdag 29 september 2021

Lillördag och Mikaels dag


En onsdag med mulen morgon men solen trängde igenom för att avsluta dagen väldigt grått och molnigt. Varmt är det i alla fall med 12 grader idag. I almanackan har vi kommit till Mikaels dag eller Mikaeli eller Mickelsmäss som det hette tidigare. En kommande helg med kyrkhelg för de yngre personerna ofta i samband med marknad och kyrkobesök. 

Mannen jobbar sent för han är i Luleå på information kring bostadsrättföreningar. Han kommer hem vid 21.00 om jag förstått rätt. Jag gjorde en massa ärenden idag innan jag åkte hem. Åkte och köpte jord, kollade på skor, köpte batterier och kollade på underkläder. Det blev tyvärr inte många affären men nu vet jag i alla fall vad som finns och inte. Avslutade med att köpa mat på ICA. Hemma vid 18.00 och känner mig ganska slut idag så det blir en lugn TV-kväll för mig. 

Inga kommentarer: