lördag 18 september 2021

Jobb, jobb, jobb


Ledig dag med sovmorgon till 8.00. Sen har det varit jobb hela dagen men med annat än en vanlig dag. Har tvättat sängkläder och torkat, först ute men då kom det en regnskur så allt skulle in igen. Lite svårt att torka stora tvättstycken här då det är så litet. Efter det så har jag klippt ner växter från krukor, tagit reda på knölar från dahlior samt plockat ihop. Mannen har tömt ur jord ur krukorna och så har vi gjort några pallkragar som till sommaren ska få dahlior i sig. De är vackra men blommar så sent så det är inte bra att ha dem i krukor som jag har haft i år. Knappt några blommor innan 15/8 och det betyder att jag har gröna växter med fina blad men utan blommor.


Promenad, bastubad och så ett dopp i poolen som idag var 27 grader. Nu är det dags att slå av värmen och stänga ner den. Vi har tömt Märtas frys där vi hade 2 paket kräftor så de åt vi upp idag då det tar stor plats. Tyvärr var de mjuka, tråkiga och smaklösa. Men ner slank de i alla fall. Nu har vi även varit till sopcontainern med alla skal så vi slipper lukten här imorgon. Klubbstugan är uthyrd till en 50 års fest och grannarna sitter ute och eldar i sin ring så det är mycket folk i rörelse här runtomkring. Inger bra på TV enligt mig men det gör inget för då kan jag slötitta på det som bjuds utan något engagemang överhuvudtaget. 

Inga kommentarer: