fredag 10 september 2021

100 år

100 år idag men tyvärr så räckte inte orken ändå fram utan han gick bort för 8 månader sedan. Så saknad! Det betyder att det är första gången i mitt 56 åriga liv som jag firar denna dag utan min morfar, vilken ynnest att fått ha kvar honom så länge. Det var det bästa för Görans skull att han fick somna in i början av detta år men jag saknar våra samtal som vi alltid hade. Morfar föddes i Roknäs efter en svår förlossning, hans mor Karolina fick kliva upp från sängen och lägga sig på köksbordet för att han skulle komma ut. Barnmorskan döpte "SKRÄPET" för att de trodde inte att han skulle överleva. Som han överlevde, han levde bra i 99 år men sista månaderna av sitt liv var han trött och slut. Sven Göran Westerberg som du saknas oss. 

Jag har varit hemma och deltagit via Zoom på dagens chefsforum. Bra utbildning men den har påmint om tidigare utbildning som jag hade i våras. Blir bra nu när det öppnar upp igen och vi får börja att träffas på riktigt. Såna här saker är bäst att göra live.

Sonen har varit hit på middag och jag hade gjort en god pepparsås till det hela och det var väldigt uppskattat. Sen lite Hollywood och för mig gick det riktigt uselt idag men så kan det vara. Mannen hade samling på Jokrar och det är ju alltid bra. 

Inga kommentarer: